• укр
  • eng
  • pol
  • 中文
  • рус
视障人士网站的版本
视障人士网站的版本

(укр) “Безвіз” і для машин: чого чекати Україні від лібералізації вантажних перевезень з ЄС

(укр)

Від 29 червня між Україною і Європейським союзом почала діяти Угода про вантажні перевезення автомобільним транспортом, яку українські логісти та експортери називають “транспортним безвізом”. Термін дії документу складає один рік з можливістю пролонгації. 

Безвіз скасував необхідність отримання українськими перевізниками спеціальних дозволів  для двосторонніх і транзитних перевезень товарів до країн ЄС.

За таку можливість український бізнес боровся давно, адже 95% експорту та імпорту між Україною і країнами Євросоюзу — це робота автоперевізників. 

Тим більше що в останні роки ситуація погіршилася – товарообіг з Євросоюзом зріс майже вдвічі, тоді як дозволів бракувало. Дефіцит позначався і на вартості послуг, а відтак – на вартості товару для кінцевого споживача.

“Дозволи розподіляли в січні й всі починали працювати. Але ще до кінця року усі ліміти закінчувалися.  80% дозволів по 13-ти країнах не було уже станом 1 жовтня. І так – три роки поспіль,” – пояснює керівник департаменту міжнародних автоперевезень групи логістичних компанії ZAMMLER Олександр Кирилюк.

За даними Міністерства інфраструктури, втрати української економіки від нестачі дозволів на перетин кордону починаючи з 2018 року оцінювался в 400-500 млн євро. Підписана з ЄС угода дозволяє вирішити цю проблему.

Окрім безперешкодного перетину кордону, логістичні компанії  називають ще кілька переваг “безвізу”. Очікується повернення до України великих гравців ринку, які раніше переносили свій автопарк до Європи, аби не мати проблем з дозволами. Крім того, український бізнес зможе планувати свою діяльність наперед, раціонально використовувати автопарк та уникати простою. 

Компанії зможуть зменшити витрати, а відтак українські товари на європейському ринку стануть ще більш конкурентоздатними.

Угода передбачає і двосторонні перевезення, і транзит. Але лібералізація не розповсюджується на перевезення всередині Європи:

“Водії українських вантажівок отримали право безперешкодно їздити до певної країни і повертатися назад. А от поїхати, приміром, спочатку до Чехії, а потім до Німеччини  – не можна. Тому ця угода – ще не повна інтеграція з європейським ринком,” – розповів Олександр Кирилюк. 

Також транспортники сподіваються, що “безвіз” спонукатиме владу розбудовувати прикордонну інфраструктуру і вирішувати проблему “вузького горла”, оскільки нині черги на виїзд складають 5-7 днів, а на в’їзд до України – 3 дні. Протягом року “транспортний безвіз” працюватиме у тимчасовому режимі. Документ ще мають ратифікувати парламенти усіх країн ЄС.

提交你的申请

在不久的将来,我们的专家
会与您联系

熟悉
给予反馈