• укр
  • eng
  • pol
  • 中文
  • рус
Для людей з порушенням зору
Для людей з порушенням зору

Візит фахівців Світового банку в Україну: в «полі зору» – логістика

З 28 по 31 березня в Україні із офіційним візитом перебувала група фахівців Світового банку. В рамках проекту «Визначення пріоритетів для коридорів автомобільних доріг», що проводиться командою Світового банку, відбувся ряд зустрічей головного консультанта пана Петера Крауша та професора пана Лаурі Ояла з представниками автомобільної галузі України. Локальним консультантом Світового банку та координатором транспортних проектів Світового банку в Україні виступає Центр Транспортних Стратегій.

Мета візиту – відстежити роботу з визначення пріоритетних коридорів автомобільних доріг, сприяти підготовці Плану логістичних заходів та усуненню перешкод розвитку автомобільної логістики в Україні.

Для розуміння практичних ситуації, з якими зіштовхуються учасники вітчизняного логістичного ринку, фахівці Світового банку зустрілись та провели скайп-конференцію із представниками одного із найбільших українських логістичних операторів – групи компаній ZAMMLER.

Основною темою для обговорення була проблематика міжнародних перевезень, зокрема – періодична відсутність дозволів на перевезення. Керуючись багаторічним практичним досвідом міжнародних перевезень, Сергій Шелестюк, виконавчий директор ZAMMLER POLSKA SP. Z.O.O., зазначив, що основний обсяг перевезень в/ з України здійснюється саме українськими перевізниками. Через ряд факторів (стан доріг, бюрократичні перепони, тарифи на перевезення) далеко не всі міжнародні перевізники прагнуть працювати на території України. В другій  половині року, зазвичай, виникають проблеми із дозволами на перевезення, причому навіть на проїзд транзитом. Найчастіше цінову політику в такий період диктують великі підприємства, які володіють книжками ЄКМТ (Європейська конференція міністрів транспорту – міжурядова організація, заснована в 1953 р, ЄKTM дозвіл – що дозволяє його власнику здійснювати необмежену і безперешкодне кількість перевезень вантажів, поїздок по території країн, що входять до складу даного дозволу- авт.). Це істотно знижує конкуренцію на ринку та призводить до своєрідної монополії, відповідним наслідком є завищення цін по деяких напрямках. До того ж, у розподілі дозволів ЄКМТ та разових дозволів є ризик корупційної складової.   Тому наразі необхідно вести перемовини з країнами Європейського Союзу про часткове скасування дозволів для транзитних перевезень, а також – для двосторонніх перевезень. Це стане вигідним як для ЄС, так і для України, оскільки призведе до підвищення конкуренції і, як наслідок, – покращення  якості послуг, що надаються.

Інше актуальне питання – ліцензування перевізників. Представник групи логістичних компаній ZAMMLER, висловлюючи позицію практикуючого бізнесу, наголосив на недоцільності ведення додаткового ліцензування для перевізників. «Це буде створювати додаткові бюрократичні перепони, яких наразі і так є немало. Необхідно вводити і посилювати контроль за виконанням вже діючих правил і законів, а саме – ПДР, ЄУТР (Європейської угоди, що стосується роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення) і т.д . На  даний момент відсутній належний  контроль за ЄУТР, через що водії часто працюють по 18-20 годин на добу. Це, в свою чергу, призводить до підвищення аварійності. Так само немає і контролю вагових параметрів автопоїздів, як наслідок –  перевантаження транспорту  і пошкодженню дорожнього покриття», – зазначив Сергій Шелестюк. Разом із цим, як українським, так і міжнародним логістичним операторам та транспортним компаніям необхідно відповідати світовим вимогам до якості роботи та ведення бізнесу. Наприклад, дотримання стандартів Міжнародної організації зі стандартизації (ISO) має бути невід’ємною умовою функціонування компанії, яка позиціонує себе як надійного партнера на світовому ринку.

Ще два моменти, які потребують першочергового вирішення задля розвитку логістичного бізнесу та галузі в цілому: митні операції та стан доріг.

Заради суттєвого пришвидшення оформлення імпортного/експортного  вантажу  і перетину кордону необхідно працювати над спрощенням митних операцій та процедур. Наразі процедура митного оформлення надто бюрократизована та непрозора.

Щодо стану українських доріг, то тут позиція бізнесу однозначна – від цілковитого невдоволення дорожнім покриттям потрібно переходити нарешті до конкретних дій. Важливо визначити автомобільні коридори для пріоритетного ремонту і розвитку, а також – розвивати систему «платних доріг».

Також в рамках візиту представниками Світового банку проведено зустрічі з представниками Міністерства інфраструктури, Укравтодору, Державної служби статистики та професійними асоціаціями автомобільних перевізників. За результатами перемовин, представники Світового банку нададуть  рекомендації українському Уряду щодо програми реформ для подолання бар’єрів та покращення ефективності в сфері автомобільних перевезень.

Подати заявку
Дякуємо!

Найближчим часом наш фахівець
зв’яжеться з Вами

Познайомитися