Поділитися
05-10-2017

Логістика при експорті: з чого почати?

28 вересня експерти ZAMMLER Катерина Колесник та Станіслав Толочний виступили спікерами в рамках семінару від Export Promotion Office/Офіс з Просування Експорту  та розповіли  українським виробникам про тонкощі логістики, нюанси митного оформлення товарів при виході на міжнародний ринок. Наводимо декілька корисних порад щодо налагодження логістичних процесів при експорті, які будуть корисними початківцям і не тільки.

  1. Планувати логістику необхідно вже на етапі намірів виходити на новий ринок. Попередньо необхідно провести моніторинг можливих способів доставки: види транспорту, оптимальний і альтернативний маршрут. Зібрати інформацію про потенційних логістичних партнерів (хто зможе відповідати вашим високим вимогам – має бездоганну репутацію, може забезпечити доставку продукції в максимально можливих обсягах і дотримати необхідні терміни в рамках міжнародного контракту, забезпечити збереження вантажу і, в разі необхідності, відшкодувати втрати і т.д .)
Як відомо, витрати на логістику – це одна зі складових формування собівартості виробленої продукції, витратна частина, яка, в підсумку, впливає на ціноутворення. Логістика – це частина планових процесів на всіх виробничих підприємствах, дистрибуційних, ритейлі, інтернет торгівлі.
  1. При плануванні логістики необхідно враховувати, що в піковий сезон, наприклад, напередодні новорічних свят, можна зіткнутися з нестачею рухомого складу, вантажних автомобілів, контейнерного обладнання, і, як результат, підвищуються ціни на доставку. Також, в такі періоди в кінці року виникає проблема нестачі спеціальних дозволів – іменованих в професійних колах як «дозвола» – документ дозволяє перетинати транзитом ту чи іншу країну. Щоб уникнути подібних ситуацій, правильним буде підписати контракт з надійним логістичним оператором і запланувати заздалегідь обсяги продукції і під них кількість транспортних засобів або відповідного обладнання, зафіксувавши ціни на доставку.
  2. Необхідно вибрати оптимальні умови поставок в рамках міжнародного контракту відповідно до Міжнародних торгових термінів – Інкотермс. Це стандартні умови договорів міжнародної купівлі-продажу, розроблені Міжнародною торговою палатою.
Найпопулярніші на сьогодні і часто застосовуються умови Інкотермс: EXW – ex works; FCA; FOB; CIF EXW – (англ. Ex works, франко-склад, франко-завод): товар забирається покупцем з зазначеного в договорі складу продавця, оплата експортних мит ставиться в обов’язок покупця. FCA (англ. Free carrier, франко-перевізник): товар доставляється основному перевізнику замовника до зазначеного в договорі терміналу відправлення, експортні мита сплачує продавець. FOB (free on board): товар доставляється на судно покупця, перевалку сплачує продавець CIF (Cost, Insurance and Freight) товар доставляється до зазначеного в договорі порту призначення покупця, страховку основного перевезення, розвантаження і перевалку оплачує продавець. Необхідно звернути увагу, що узгодження умов залежить від країни призначення, тому що в кожній країні своє законодавство, яке регулює імпортні поставки.
  1. Безумовно, при підписанні договору, необхідно обумовлювати терміни поставки, мати запас по часу, тому що організація транспортування залежить від погодних умов, і якщо ми говоримо про контейнерні перевезення, то від наявності контейнерного обладнання на конкретні дати.
  2. Ми обов’язково акцентуємо увагу своїх клієнтів на необхідності попереднього погодження умов оплати з одержувачем за відвантажений товар. Рекомендуємо отримувати як мінімум 70% передоплати за товар, особливо, якщо не було особистої зустрічі, і переговори проходили в он-лайн режимі.
  3. Контракт з покупцем Вашої продукції повинен відповідати формальним вимогам: – в ньому має бути зазначено скільки, коли і як покупець має намір платити за продукт; – повинні бути: умови поставки, час поставки, упаковка, маркування, податки та інші збори, умови оплати, вимоги до документів. Почати потрібно з підписання контракту з логістичним партнером, звичайно, і з вибору транспортного засобу. Залежно від всіх умов вище, компанія запропонує той чи інший варіант / вид транспортного засобу. Розглянемо Варіанти.
  Види перевезень. Існує 4 найбільш поширених види транспортування, за допомогою яких можна здійснити доставку того чи іншого товару: морем – у контейнерах, наземним – авто або ж / д і повітряним – авіа. Якщо коротко, кожен вид транспорту відрізняється терміном доставки і можливостями, що безпосередньо впливає на вартість логістичних послуг. Що потрібно враховувати для розрахунку маршруту доставки і вибору оптимального сервісу: – вага вантажу; – об `єм; – специфікація; – терміни доставки (за умовами контракту); – пункт призначення, точка доставки; – додаткові відомості: наприклад, інвойсна вартість товару, місце митного оформлення, умови поставки (Інкотермс) і т.д.   Страхування. – CMR (ЦМР) страхування – страхування відповідальності перевізника вантажів та експедитора відповідно до умов міжнародних конвенцій, договору і законодавства країни, регулюючої перевезення. CMR страхування покриває ризики при виникненні відповідальності страхувальника перед власником вантажу за збитки: • пошкодженні, знищенні, недостачі або втраті вантажу; • порушенні терміну доставки вантажу; • відшкодуванні замовнику плати за перевезення, митні збори, податків та інших зборів і витрат на виконання митних процедур в разі пошкодження, знищення, недостачі або втрати вантажу. Вартість CMR-страхування залежить від виду вантажу, території дії договору, франшизи, порядку сплати страхової премії та страхової суми, а також від інших факторів, які впливають на ступінь ризику: – страховка експедитора (страхування відповідальності, що надається додатково експедитором); – додаткове страхування вантажу, що надається страховою компанією.   Особливості упаковки і закріплення вантажу при транспортуванні: Розглянемо деякі особливості перевезення меблевої продукції. Наприклад, столи транспортуються тільки в горизонтальному положенні. Допустима кількість столів в стопі при перевезенні – не більше чотирьох. Стільці і табурети можуть транспортуватися як в горизонтальному, так і у вертикальному стані. Допустиме статичне навантаження на верхню частину коробки – не більше 10кг, Неприпустиме будь-яке навантаження або вплив на бічні частини упаковки. Транспортувати товар слід тільки в упаковці, не залежно від типу транспортування, якою ви скористаєтеся. Вантаж повинен бути надійно закріплений, щоб виключити переміщення під час руху. Обов’язковими для використання є пластикові кутки на краї меблів. Також використовують картон і пінопласт, промислові подушки. Це необхідно для того, щоб при укладанні вантажу, була виключена можливість його вільного переміщення всередині контейнера. Тиск на стінки і підлогу має розподілятися рівномірно. Двері вже завантаженого контейнера повинні відкриватися і закриватися без особливих труднощів. З цією метою між вантажем і дверима контейнера залишають простір не менше 3-5 см. Відповідальність за збереження вантажу, зокрема, лежить на відправнику. Тому він повинен правильно розташувати і закріпити вантаж, щоб уникнути його ушкоджень при транспортуванні і подальшому розвантаженні. В іншому кріплення вантажу в контейнері регламентується правилами міжнародних перевезень. Для кріплення вантажу можуть також застосовуватися захисні щити, ланцюги, розпірні рами і опірні бруски. При цьому загальна сума всіх технічних зазорів між стінками контейнера і вантажем не повинна бути більше 200 мм. Це – всього лише невелика частина нюансів, які варто враховувати при плануванні і організації логістики. Краще довірити цей процес надійному логістичному оператору та застрахувати себе від ризиків і втрат.
ONLINE-Заявка для юридичних осіб

X