• укр
  • eng
  • pol
  • 中文
  • рус
Для людей з порушенням зору
Для людей з порушенням зору

«Торговельний безвіз» завершився: як зміниться український експорт і логістика

5 червня 2025 року завершилась дія так званого «торговельного безвізу» з ЄС — режиму скасування мит і квот, який працював з 2022 року та дозволяв українському бізнесу експортувати без додаткових бар’єрів. Ця зміна суттєво вплине на агросектор, логістичну галузь і економіку загалом.

Для металургії пільги продовжили ще на рік, але більшість українських товарів — зокрема агропродукція, що становить понад половину експорту — знову підпадають під квоти та мита. За оцінками ринку, українські експортери можуть втратити близько 3–3,5 млрд євро валютної виручки. Негативний вплив на ВВП становитиме близько 1%, повідомляє Мінекономіки.

Наслідки для логістики теж будуть відчутними. Скорочення агроекспорту вдарить по автоперевезеннях, адже близько 12% вантажівок, що перетинають кордон із Польщею, везуть агропродукцію. Втрата цього потоку призведе до зростання конкуренції за вантажі, збільшення порожніх пробігів та підвищення ставок на імпортні перевезення на 5–10%.

Найбільше постраждають рефрижераторні перевезення — м’ясо птиці, молочні продукти, ягоди. Тисячі вантажівок щомісяця можуть залишитися без роботи.

«Скасування торговельного безвізу — серйозний виклик для експортерів, логістики та економіки загалом. Але це також стимул для розвитку: пошуку нових ринків, модернізації логістики, зміцнення внутрішнього ринку. Українська логістика завжди першою відчуває наслідки змін у торгівлі — і саме вона стане індикатором ефективності нової торговельної політики з ЄС», — зазначає Олександр Кирилюк, операційний директор групи логістичних компаній ZAMMLER.

Докладніше читайте у колонці Олександра Кирилюка за посиланням

Подати заявку
Дякуємо!

Найближчим часом наш фахівець
зв’яжеться з Вами

Познайомитися
Залишити відгук