• укр
  • eng
  • pol
  • 中文
  • рус
Для людей з порушенням зору
Для людей з порушенням зору

Перші рейси “транспортного безвізу”: як українські вантажівки перетинають кордон із ЄС за новими правилами

Дві вантажівки групи логістичних компаній ZAMMLER в’їхали на територію ЄС цими вихідними. Вони доправили кукурудзу з Полтавщини  до сільської гміни у центральній Польщі, подолавши загалом понад 1000 кілометрів. За словами водія Назара Стасюка,  жодних незвичних процедур на кордоні не було.

“Ми опинилися на українсько-польському кордоні у п’ятницю о 4 ранку.  Черг не було. І вже о 18.00 поїхали далі за маршрутом.  Дозвіл показувати вже не треба, але процедури оформлення на митниці такі, як і зазвичай. Ми впоралися доволі швидко ( хоча останнім часом усі стоять по 3-4 доби), хіба довелося  трохи почекати фітосанітарного контролю – фахівець затримався”,  – розповідає Назар. 

Та ще на початку місяця “безвіз” не працював повною мірою: автівки компанії  завернули до пункту видачі спецдозволів. І кордон машини подолали уже із цими дозволами. 

Зараз у спільноті перевізників триває обговорення нюансів угоди. Наприклад, яким буде пропускний режим для авто, що відповідають різним стандартам екологічності ( Євро 4,5,6).

Бо раніше компаніям були потрібні окремі дозволи на кожен стандарт авто.  Ще, за словами керівника відділу міжнародних перевезень групи логістичних компаній ZAMMLER Олександра Кирилюка, залишається відкритим питання транзиту через країни ЄС. Він в угоді прописаний, але як ним користуватись – не зрозуміло.

“Досі немає розуміння того, як машинам із комерційними вантажами потрапити, наприклад до Великої Британії. Адже Велика Британія не входить до ЄС, а саме ця країна  оголосила про скасування всіх мит і квот для українських товарів і слід очікувати збільшення товароперевезень. Але привезти туди товари проблематично і швидше за все потрібно буде оформлювати дозволи на транзит через країни ЄС”, говорить Кирилюк.

Схожа ситуація із Туреччиною. Раніше Україна переправляла товари туди морем. Тепер через заблоковані порти – це робити можна  тільки територією ЄС. 

 Угоду про “транспортний безвіз” Україна та ЄС підписали ще 29-ого червня.  Документ означає, що відтепер спеціальні дозволи на перетин кордону не потрібні не лише машинам із гуманітарним, а й комерційним вантажем.

Більше про те, що обговорювала логістична галузь минулого тижня – у ключових новинах.

З початку війни ліцензії на перевезення пального отримали майже 650 нових перевізників. Детальніше 

ЄС розраховує, що порти з українським зерном розблокують вже цього тижня. Детальніше 

16 торговельних суден, які перевезуть українське зерно, уже пройшли гирлом Бистре. Ще понад 90 суден чекають на рейді. Детальніше 

Релокація бізнесу: у безпечні регіони переміщено вже 678 підприємств. Детальніше 

Пункт пропуску “Корчова-Краковець” на 10 днів закрили для пасажирського транспорту. Обмеження не стосуются вантажівок. Детальніше 

Подати заявку
Дякуємо!

Найближчим часом наш фахівець
зв’яжеться з Вами

Познайомитися
Залишити відгук