Комерційний директор групи логістичних компаній ZAMMLER Антон Цимбал взяв участь у онлайн-заході компанії ХАСКІ – “PRO LOGISITCS”, який відбувся 25 березня о 16:00 у ZOOM.
Антон Цимбал розповів про тонкощі організації складських процесів в українській логістиці, в тому числі і у ZAMMLER.
Як криза пов’язана з коронавірусом міняє тенденції в логістиці?
Логістика завжди змінюється і коронавірус – це ще один виклик. Ми, як компанія, яка надає увесь цикл логістичних послуг, звісно, помічаємо зміни в бізнес-процесах. Це і зменшення імпорту товарів з з ЄС – 10-15 % за минулий рік, і проблеми з дозволами на вантажоперевезенння з Європою. У складській логістиці ситуація навпаки, покращилась – попит на склади продовжує зростати, бо клієнти продовжують формувати запаси у випадку непередбачуваних ситуацій. Зазвичай складська логістика – це гра в довгу і коридор вакантності складів 10-15 %. Нині, якщо вірити статистиці, склади заповнені на 99%. Принаймні, по наших майданчиках – так і є.
Багато компаній зіштовхнулись з відтоком кваліфікованих кадрів. ЧИ є така проблема у вашій компанії і якщо так, то як ви її вирішуєте?
Кілька років тому, коли відкрили кордони з Європою, дійсно був великий відтік кадрів. В першу чергу робочого персоналу зі складської логістики. В основному це через більшу зарплатню, яку пропонували в тій же сусідній Польщі або Німеччині. Пізніше ситуація дещо стабілізувалась, адже зарплати в українській логістиці виросли і різниця між оплатою тут і закордоном стала не критичною. В останній рік також відтік кадрів суттєво зменшився через те, що ринок праці в Україні просів і, як це не банально, багато хто почав триматися за свої робочі місця.
Завдяки чому компанія ZAMMLER змогла закріпитися на ринку логістичних послуг і конкурувати з міжнародними компаніями?
На мою думку, стати одним із лідерів української логістики ZAMMLER допоміг холодний розрахунок. Спочатку компанія займалась лише транспортом, але згодом перейшла у велику складську логістику. А складська логістика – це якір для розвитку логістичного бізнесу. Щойно клієнт потрапляє до тебе на склад, стосунки стають більш довірливі і розвивати інші напрямки бізнесу простіше. Це не транспорт, де при найменших проблемах клієнт може змінити перевізника. Склад – це достатнього стратегічний крок. Ми пишаємось, що знаходимось в п’ятірці кращих компаній України зі складської логістики. Частково також нам у цьому допомогла криза 2014 року – тоді ринок “просів”, стало менше конкуренції, вдалось привернути більше клієнтів. Те, що західний бізнес не міг собі дозволити через значну затримку у прийнятті рішень, у нас вийшло зробити.
У яких країнах є представництво ZAMMLER, як ви приймаєте і координуєте важливі рішення?
Кожний може уявити собі Шовковий шлях, динаміка відкриття представництв компанії ZAMMLER нагадує цей шлях. Китай, Казахстан, Україна, Польща… В цьому році плануємо відкрити свій офіс в Німеччині. Ми просуваємось далі до центру Європи. Координувати дії з одного боку важко, а з іншого – кадри вирішують все. Тому ті люди, які керують нашими офісами в кожній країні – професіонали своєї справи. 99% проблем, що відбуваються щодня, вирішуються швидко. Я думаю, що це правильні акценти на людей, правильні ставки на керівників, які допомагають вести бізнес. Постійний контакт, постійний моніторинг, цифри, обговорення, пояснення – це все відбувається постійно, без цього ніяк.
Розкажіть, які у вас є складські майданчики та плани з масштабування на найближчі два-три роки?
Зараз ми є в основних містах України. Київ, Львів, Дніпро, Одеса. У Києві у нас два майданчика. Біля аеропорту “Бориспіль” і біля міста Бровари розташовані склади класу “А”, де знаходяться основні наші клієнти. Незважаючи на хиткість і непрогнозовані аспекти розвитку на найближчі роки, ми не зупиняємось. У нас в планах тільки зростання.
Питання про аутсорсинг персоналу. Коли ви ним користуєтесь?
Персонал – це наше все. Питання вирішується з київського центрального офісу компанії ZAMMLER. Наші представництва в інших країнах – очолюють вихідці з України. Вони проходять стажування, а потім відправляються в іноземні офіси. Персонал за кордоном підбираємо різними способами. Наприкладі, у представництво у Казахстані, яке ми відкрили минулого року, кадри наймаємо через рекомендації, огляд ринку, спілкування з партнерами і безперервний процес проведення співбесід. Ми використовували стандартні соцмережі і майданчики для оголошень.
Щодо аутсорсингу. Ми використовуємо його для ряду робіт. По-перше – на роботах, які не потребують кваліфікації наприклад, розвантажувальні та навантажувальні. Більша частина наших клієнтів – технологічні. Кожен з них відрізняється один від одного. Для того щоб працювати з деяким обладнанням – швидко навчити не вийде, там люди роками здобувають свій досвід. Другий аспект – сезонні проекти. Наприклад передноворічні упаковочні процеси. Там ми використовуємо тимчасовий персонал. Також аутсорсинг використовуємо на прохання наших клієнтів в містах України, в яких ми не працюємо.
Як ви відслідковуєте рівеньефективності працівників?
У різних відділах нашої компанії різні показники KPI. Склад – це швидкість збірки, кількість зібраних кейсів, чи продуктивно працює співробітник і відпрацьовує свій час, щоб ми могли не збільшувати тарифи для клієнтів, а тримати їх в нормальному ринковому полі. Основний показник – це той прибуток, який приносять співробітники. У кожного напрямку свої KPI, важливо налаштувати ті, які будуть допомагати, а не заважати. Ми постійно намагаємось щось покращити, змінити, мотивувати персонал.