• укр
  • eng
  • pol
  • 中文
  • рус
Для людей з порушенням зору
Для людей з порушенням зору

Страйк польських перевізників на кордоні: ситуація погіршується, триває блокада основних пунктів пропуску

6 листопада польські перевізники розпочали страйк на польсько-українському кордоні. Відтоді заблокований рух на трьох основних пунктах пропуску: “Корчова – Краківець”, “Гребенне – Рава-Руська”, “Дорогуськ – Ягодин”.

Ключова причина чергового загострення – надмірна конкуренція, яку не витримують польські перевізники. Особливо після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС, зокрема скасування дозволів. 

Тому повернути українським перевізникам дозволи на здійснення транзитних і двосторонніх перевезень з країнами ЄС – основна вимога протестувальників.

Дозволи завжди були “головним болем” українського бізнесу: їх бракувало, транспорт простоював, підприємці втрачали кошти. Наприкінці кожного року дозволи залишалися тільки у польських перевізників і вони їздили за завищеними тарифами. 

За статистикою польської сторони, тільки цього року було виконано понад 800 000 двосторонніх та транзитних рейсів Польща – Україна чи ЄС – Україна. Тоді як польські перевізники вимагають надати Україні лише 160 000 дозволів на рік. 

На практиці це фактично означає позбавити українських транспортників можливості виїжджати в Європу та блокаду експорту. Адже морські шляхи нині функціонують обмежено, залізниця не справляється. До того ж є товари, які перевозяться виключно машинами. 

Ще одна вимога польської сторони – окрема черга на кордоні.

«Це означатиме, що польські перевізники курсуватимуть вільно, тоді як для українських компаній час очікування тільки зростатиме. У пунктів пропуску немає спроможності додатково окремо обслуговувати європейський транспорт», – зазначає Олександр Кирилюк, директор департаменту міжнародних автоперевезень групи логістичних компаній ZAMMLER.

«Якщо коротко, основна причина страйку – отримати преференції, щоб наростити свою частку експортно-імпортних операцій з Україною», – додає Кирилюк.  

При цьому товаропотік до Польщі у 6-8 разів більший за інші країни. Якщо перенаправити тисячі машин до кордонів Румунії, Словаччини або Угорщини, то черга складатиме 3-4 місяці. 

До того ж наслідком блокади може стати дефіцит імпортних товарів: починаючи від побутової хімії та засобів гігієни і закінчуючи устаткуванням для виробництва, сировиною. 

Словом, блокада пунктів пропуску з Польщею загрожує Україні великими економічними проблемами. Тоді як протестувальники мають дозвіл на проведення пікету аж до 3 січня 2024 року.

Подати заявку
Дякуємо!

Найближчим часом наш фахівець
зв’яжеться з Вами

Познайомитися
Залишити відгук