• укр
  • eng
  • pol
  • 中文
  • рус
Version of the site for the visually impaired
Version of the site for the visually impaired

(укр) «Логистическую діяльність в Україні необхідно ліцензувати» – Віктор Шевченко

(укр) 23 жовтня, в інформаційному агентстві «ЛігаБізнесІнформ» відбулася прес-конференція: «Ринок логістичних послуг України – 2012», в якій взяв участь генеральний директор групи компаній Zammler Віктор Шевченко.

В ході прес-конференції обговорювалися тенденції, проблеми та перспективи розвитку ринку логістичних послуг України. За даними Світового банку в 2012 році Україна піднялася з 102-го на 66-е місце в індексі ефективності логістики – Logistics Performance Index. У цей рейтинг увійшли 155 країн. Дослідження Світового банку базувалося на даних представницького опитування міжнародних експедиційних агентств і компаній термінової доставки. Нинішня доповідь є третім, попередні були підготовлені в 2007 і 2010 роках.

Основними критеріями оцінки були: ефективність роботи митної служби, торгова і транспортна інфраструктура, конкурентоспроможність ціни поставок, якість логістичних послуг, можливість відстеження вантажів, а також обсяги і терміни їх доставки.

«Налагодження інфраструктури в Україні в 2012 році обгрунтовано скоріше Євро 2012, ніж бажанням і тенденціями розвитку галузі. Те, що зробили основні магістралі, та плюс великий, то, що нам дали кредити на дороги – також позитивний момент. Але! Це – центральні магістралі, вони навіть не транзитні. Чи не ладу транзитні магістралі, на жаль, ми не зможемо говорити про те, що є транзитною країною », – зазначив Віктор Шевченко. Також він звернув увагу на те, що в Україні нерозвинена складська логістика в сфері авіації, – «Вантажний термінал в Борисполі, куди доставляються всі міжнародні вантажі, це убогий Радянський Союз, який на сьогоднішній день не реформується».

Викликає занепокоєння логістів і портове господарство, оскільки всі основні портові вантажі пішли на Беларучсь, Росію, Польщу. «Якщо за перші два критерії оцінки, а це інфраструктура і митниця – відповідає держава, то за інші чотири – якість послуг, конкурентоспроможність ціни поставок, відстеження вантажів і терміни доставки до кінцевого споживача – відповідає бізнес. Саме в цих чотирьох пунктах йде значне підвищення індексу по тенденції розвитку логістики в Україні », – сказав у своєму виступі Віктор Шевченко.

В цілому ж – логістика в Україні укрупнюється, на ринок приходить багато іноземних компаній з певним досвідом і підходом у вирішенні логістичних завдань. Основні тенденції розвитку галузі в 2013 році будуть обумовлені появою на ринку 3PL- і 4PL-операторів, компаній які зможуть надати повний спектр послуг клієнтам. Поява операторів такого рівня спричинить за собою передачу логістичних послуг на аутсорсинг, оскільки сьогодні вже не доцільно компаніям, які приходять на український ринок, вкладати свої гроші в розвиток власних логістичних департаментів.

Серед перешкоджають факторів розвитку логістики в Україні учасники прес-конференції виділили: відсутність ліцензування, застарілі парки, відсутність доступних IT-рішень, слабка підготовка фахівців в області логістики. «Сьогодні в Україні на логістику немає ніяких видів ліцензій. Міжнародні компанії бояться працювати з українськими логістичними операторами, тому що немає у них ніякої відповідальності. В даному випадку ліцензування – це відповідальність, гарантія Клієнта », – зазначив Віктор Шевченко. Також він висловив занепокоєння щодо незацікавленості держави у врегулюванні цієї сфери діяльності. «Для того, щоб займатися експедируванням в Німеччині, потрібно отримати ліцензію. На сьогоднішній день логістика в цій країні займає 3-е місце по доходу країни після автомобілебудування та фармацевтики, це простий і хороший приклад ліцензування », – підсумував Віктор Шевченко.

Apply
Thank you!

Our specialist
will contact you soon

Become acquainted
Give feedback