• укр
  • eng
  • pol
  • 中文
  • рус
Version of the site for the visually impaired
Version of the site for the visually impaired

(укр) Логістика та міжнародна торгівля під час війни: ZAMMLER приєдналася до онлайн-марафону фахівців ринку

(укр)

Наземні вантажні перевезення завжди були важливими в структурі логістики, а з блокуванням портів та закритим авіапростором – вийшли на перший план.

Як нині організовувати експорт та імпорт – з’ясовували учасники панельної дискусії “Автомобільні вантажні перевезення в умовах війни”, яку організувала міжнародна неурядова організація FIATA. 

Серед спікерів були як представники влади, так і бізнесу. Зокрема й Олександр Кирилюк, директор департаменту міжнародних перевезень ZAMMLER. Він розповів про основні тенденції та проблеми, які існують на ринку автомобільних перевезень в умовах війни. Куди рухається ринок і чого від нього очікувати у майбутньому.

На сьогодні процес евакуації клієнтів та їхнього бізнесу закінчився, а також припинилася паніка на ринку. Напруженим видався попередній місяць, коли клієнти логістичних компаній займалися переміщенням товарів та обладнання на західну Україну. 

“Ніхто не думав про імпорт, трохи займалися експортом, що переважав у цей період. У зв’язку з цим фрахти із центральної україни д західних регіонів виросли в 5-7 разів. Ця тенденція зараз завершилася, на ринку спокій,” пояснив Кирилюк

Більше того, планово нарощується імпорт з-за кордону, чого не було останній місяць взагалі. Цьому сприяє закон про спрощення митного оформлення та відміна мита. Цими можливостями вже користуються багато компаній, котрі імпортують товари в Україну. 

“Також зміщується логістичний вектор. Якщо раніше потоки зводились до Київського регіону, де знаходилися майже всі склади, з яких відбувалася доставка по Україні. То зараз багато компаній шукають складські приміщення на заході України. Так само переїжджають західніше і багато транспортників,” зазначив представник ZAMMLER.

За прогнозами Кирилюка, з часом основними напрямками ввезення імпорту стануть порти Румунії, Польщі та Болгарії. Туди вже поїхали перші вантажівки і ринок реагує відповідно – вартість перевезень росте в ціні. 

Також виріс попит на конвой вантажів, особливо дорогих, що пов’язано із безпековою ситуацією та тим, що страхування вантажів на території України не працює. 

Серед основних проблем експерт відзначає перехід ринку на повну або часткову передоплату за поточні автомобільні перевезення. А в зв‘язку з низькою ліквідністю ринку, рахунки виставлені до початку війни – погашаються з великою затримкою. Обігові кошти великі компанії нині витрачають на передоплату транспортування поточних вантажів. Тоді як старі рахунки погашають за можливості.

Також ринок орієнтується на “тут і зараз” – тобто контрактні ціни більше не актуальні. Ситуація надто швидко змінюється і гарантованих цін та об’ємів імпорту та експорту – зараз не існує. 

Водночас, зберігається низька завантаженість автомобільного транспорту. 

Підсумовуючи Крилюк зазначає, що експорт все ще переважає над імпортом. Попит на водіїв вантажівок все ще високий, але тотального дефіциту зараз вже немає. 

Ситуація на ринку швидко змінюється, і спрогнозувати подальший перебіг подій важко. Але вже зараз зрозуміло, що у найближчій перспективі ринок має приділити більше уваги автомобільним перевезенням. Це універсальний ресурс, а за війни в Україні – взагалі чи не єдиний робочий інструмент логістики. 

 

Apply
Thank you!

Our specialist
will contact you soon

Become acquainted
Give feedback