• укр
  • eng
  • pol
  • 中文
  • рус
Version of the site for the visually impaired
Version of the site for the visually impaired

(укр) Воює проти росії і бореться за виживання своєї компанії: інтерв’ю співвласника ZAMMLER GROUP для німецької газети Der Tagesspiege

(укр)

В Україні йде боротьба за виживання в усіх сенсах. Загарбницька війна росії забирає життя, руйнує інфраструктуру, нищить пам’ятки культури і мистецтва та б’є по економіці.

Утім, пише німецьке видання Der Tagesspiegel, підприємці не втрачають оптимізму – попри різке падіння експорту та високу інфляцію.

Одним з них є і логіст Віктор Шевченко, співвласник ZAMMLER. Компанія з перших днів війни почала здійснювати гуманітарні рейси, але майже одразу ж відчула проблеми пов’язані із літерою Z у логотипі. 

“Інцидент на прикордонному пункті стався невдовзі після початку російського вторгнення, через ворожий символ водієві навіть погрожували пістолетом. Тоді Шевченко вирішив зафарбувати літеру Z на своїх 45 фурах. Але й це виявилося справжнім викликом – звідки було взяти фарбу, коли більшість крамниць зачинилися в перші дні війни?” – пише видання. 

Згодом компанія подала позов проти Росії до міжнародного арбітражу про шкоду, завдану її репутації. Букву зафарбували, а життя компанії повернулося майже у довоєнний ритм. ZAMMLER знову платить своїм працівникам повну зарплату, а також знову постачає своїм клієнтам трактори та біопаливо замість патронів та бронежилетів для армії. 

Проте Шевченко не може говорити про нормальність. Він не може дозволити собі нові інвестиції чи довгострокове планування. 

Виклики, з якими стикається Шевченко, є символом стану української економіки після дев’яти місяців війни. Підприємці намагаються максимально адаптуватися. В усіх сенсах це питання виживання: російські ракети атакують енергомережу, магазини мають закриватися, доходи падають. Території на півдні та сході України, які завжди були важливими для української економіки, окуповані. 

Невизначеність зростає. І все ж компанії пристосовуються. Щоб не бути залежними від електромережі, вони закупили електрогенератори. Колишні конкуренти раптом почали співпрацювати, а експортери шукають нові, безпечніші транспортні маршрути.

Шевченко також каже, що війна послабила конкуренцію в логістичній галузі. «Ми навіть об’єдналися з іншими конкурентами, щоб постачати необхідне нашій армії», – каже він. Загалом галузь стійка. Їй довелося пристосовуватися до криз, а про найгірші сценарії українські підприємці і не хочуть думати. 

Повну статтю (німецькою мовою) можна прочитати за посиланням (необхідна підписка).

Apply
Thank you!

Our specialist
will contact you soon

Become acquainted
Give feedback